[ توانش رسانه ها و تبلیغ مذهبی (2 )]
نشست تخصصی اکادمی هدی - خانه اندیشمندان ایران - مرداد 1401-بخش 2
نشست �توان رسانههای نوین در تغییر باورهای مذهبی� (۲)
دکتر پویا در نشست �توان رسانه های نوین در تغییر باور های مذهبی� مطرح کرد:
غربی ها و تفکراتشان نیاز به عاملیت دین ندارند اما ما نیاز داریم وقتی دین میگذاریم باید به آن عمل هم کنیم.
با توجه به بحران معنویت، نیاز به دین به عنوان یک عنصر معنوی در جامعه نیمهمدرن ما بیشتر احساس میشود. از سال ۵۷ تاکنون نهادهای دینی بسیاری، مصمم به تبلیغ دین در جامعه بودند اما بعد از گذشت چند دهه و رخنه بیشتر مدرنیته در جامعه، باور دینی در سطح جامعه کمتر احساس میشود. به همین دلیل مصمم شدیم با برگزاری جلسه تخصصی با حضور صاحبنظران، مباحث تبلیغ دینی را بررسی کنیم. در تاریخ یازدهم تیرماه آکادمی هدی با همکاری خانهاندیشمندان نشستی با موضوع “توان رسانههای نوین در تغییر باورهای مذهبی” برگزار کرد. در این نشست
با دکتر سید محمود نجاتی حسینی، مدیر گروه دین انجمن انسانشناسی ایران،
دکتر علیرضا پویا، هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما،
دکتر نصر الله ساداتی، پژوهشگر رسانه،
دکتر زینب جهاندار، پژوهشگر مسائل اجتماعی، درباره چالشهای دنیای مدرن و رسانه در تبلیغ دینی به گفتگو نشستیم.